Welkom

Inmiddels een site voor 2014 gemaakt….. Klik hier voor meer!

STREEP

Hetgeen ik in dit blog schrijf verwerk ik (meestal) in een fotoboek, gewoon zo’n online te bestellen boek. Net het boek van de zomervakantie gemaakt en er achter gekomen dat er veel taal- en tikfouten ingeslopen zijn… die ga ik hier niet meer veranderen. Heb je er last van, dan kan je 2 dingen doen.:
1. Afsluiten en PC uitdoen
2. Je er niets van aantrekken en lekker doorlezen
De keus is aan jezelf…. Inmiddels weet ik wel wanneer er d of dt moet staan…. 😉

Groet en toch leesplezier…
Ans

STREEP

2014!!!! Het is mei 2014 en ik heb geen tijd gehad om een nieuwe site te maken voor het jaar 2014. Ook heb ik geen laptop bij me en werk dus op m’n mobieltje of tablet. Volkomen onverwacht op 30 april jl. naar Bali vertrokken. Wanneer het lukt zal ik iets schrijven. Hier is de link naar Bali – mei 2014.

STREEP

hotel BarcelonaDonderdagmiddag 5 december 2013. Terwijl het buiten stormt en Nederland zich opmaakt voor de komst van -wat men noemt- de goed heilig man, heb ik lekker een reisje naar Barcelona geboekt! Voor de kerst nog even een klein weekje weg. Ga echt proberen de site bij te werken dan…..  Het hotel ziet er leuk uit….. http://www.chicandbasic.com/hotel-barcelona-ramblas/en/

STREEP

berlijn-plattegrondVrijdag de 4e oktober 2013. Het kan ook niet anders…. met de herfstvakantie in het vooruitzicht, ligt er natuurlijk alweer een ticket op de plank. Over een aantal weken gaat de reis naar Berlijn…. alweer Berlijn, maar het is zo’n mooie stad dat het de moeite waard is daar jaarlijks een bezoekje aan te brengen…..

Het aftellen is dus begonnen! (Oei…. in Berlijn was het internet slecht en wilde ik thuis het verhaal schrijven…. Is er helemaal niet meer van gekomen. De foto’s houden jullie tegoed, want het was een schitterende tijd!!! (…. Ans op 5 dec. 2013)

STREEP

IMG_1310Dinsdag 27 augustus 2013. Het fotoboek verstuurd en online laten zetten…… ben al een paar ‘foutjes’ tegengekomen en ben reuze benieuwd hoe de ‘rug’ eruitziet… Hopelijk is dat goed gegaan. Zo niet, dan ligt het echt aan de software van de Hema….. Ik ga proberen het embedded stuk hier te plaatsen…. Spannend….
Dat lukt dus niet…. code wordt niet gepakt….. eens iets anders proberen dan.

Wat ik wilde doen is niet gelukt, dus klik even op de pepers…… 😉

STREEP

25 augustus nu….. zit er nog een vakantie in dit jaar???? Afwachten maar….

STREEP

Shen Ye Spiritual interspace 2013 Wood, lacquer and gold foil

Shen Ye
Spiritual interspace 2013
Wood, lacquer and gold foil

9 augustus – 14 augustus / Hong Kong. Het is een vakantie van bijna zes weken, maar de tijd gaat zo snel…. pffffff. Alweer Hong Kong….

STREEP

CIMG214631 juli – 9 augustus / Bali. Ambon verloopt anders dan gepland en de 31e juli vlieg ik terug naar Bali. Hier wacht me een warm onthaal door vrienden en vriendinnen. Opvang is goed. Ik waan me nog steeds in één grote nachtmerrie.

Klik voor Bali-2……

STREEP

Maluku...
25 – 31 juli / Ambon. 
De tijd vliegt voorbij. Klik hier voor het Ambon verhaal……

Ambon verloopt anders dan normaal. Het is een goede tijd, maar met veel nare zaken.
Natuurrampen….. Negiri Lima dat weggespoeld wordt en de overstromingen in Kota Ambon….STREEP

map_of_baliHet is nu alweer de 18e juli 2013 en ik ben alweer 5 dagen op Bali…..
Naar het Bali verhaal….STREEP

favehotel-kemang7 – 7 – 2013….. 7 juli dus….. een dag voor vertrek!!! Morgenochtend om 8.30uur staat de taxi voor de deur om me naar Schiphol te brengen. Mijn trouwe maatje die me altijd brengt is zelf op vakantie op dit moment. Dus de taxi gebeld. Bijna klaar met pakken. De elektronica nog even checken, handbagage in orde maken en vroeg naar bed.

Zal blij zijn wanneer de koffer is ingecheckt en ik alleen nog mijn handbagage heb. Heb er echt zin in.
Volgende bericht is wellicht vanuit Jakarta….

Rest me jou, trouwe volger/ster een goede zomer toe te wensen!!! Naar het Jakarta stuk…..

STREEP

Het is nu 11 juni en over 7 minuten 12 juni…. de tijd nadert.
Mijn laatste inenting een paar weken geleden gehaald en de Malarone voor de Molukken zijn ook binnen.
De arts die me prikte adviseerde me om een Mantoux test te doen voor vertrek en een Mantoux test te doen bij terugkomst in Nederland. Het nut hiervan zie ik absoluut niet. Hoezo een test om te kijken of ik TBC heb. Heb ook het gevoel dat ik dit moet doen omdat ik op de Molukken bij familie logeer…. Beetje zot allemaal.
Dus wat heb ik gedaan? Een berichtje naar de Reisdokter gestuurd met mijn vraag…. benieuwd wat deze zegt. Goede site: http://www.dereisdokter.nl/

Zo en nu maar eens mijn broertje bellen, die is over 3 minuten jarig… 😉

Reisdokter zegt “In uw geval lijkt me de kans op besmetting niet zo groot en zou ik een Mantoux niet adviseren.”

STREEP

Inmiddels is het alweer maandag 13 mei en is het precies 8 weken voor mijn vertrek naar Azië!!! Wat kijk ik daar naar uit zeg!

In mijn werkkamer staat al een koffertje klaar, waar zo af en toe iets in gedeponeerd wordt…. cadeautjes voor familie en vrienden aldaar.

Voorlopig eerst nog 8 weken kei en keihard werken en dan vertrekken. Ben wat werk betreft echt helemaal bij. Hoop dit vol te houden, heb er namelijk een aantal extra klussen bij…. Moet goed komen!!!
???????????????????????????????

Wil je de vakantieverhalen volgen, klik dan hier (op het woordje HIER dus…..) en verder wijst het zich zelf……

STREEP

 beer Het is alweer dinsdag de 23e april 2013.
Over 3 nachten naar Berlijn. Heb er al echt zin in. Vandaag maar eens beginnen met spulletjes klaarleggen. Heerlijk een dagje thuis en ook morgen nog thuis…. afrondingsweek voor de studenten en ik hoef niet echt iets te doen.
Donderdag nog even een vergadering, maar dan is het ook echt vakantie voor mij. Ik ga proberen om in Berlijn regelmatig een verslag te schrijven. Nieuwsgierig?? Klik dan ff…

STREEP

Inmiddels is het alweer de zesde februari van het jaar 2013 en dus tijd om over de aankomende vakanties na te denken…. Mijn buitenlandse vakanties wel te verstaan.

Meteen maar een start maken met de site waar mijn reisverhalen komen te staan.

Eigenlijk is mijn jaar gestart in Londen….. en zal ik over een aantal weken weer naar Londen gaan.

Mijn zomervakantie is inmiddels geboekt en mijn reis zal gaan van Amsterdam naar Jakarta en van Jakarta naar Bali. Vervolgens zal ik van Bali naar Ambon gaan en weer terug naar Bali.

Na een dag of 10 zal de reis naar Hong Kong gaan waar ik 5 nachten zal verblijven en vervolgens ga ik terug naar Amsterdam.

Tussendoor zou het best kunnen dat ik nog een reisje in Europa zal maken…. wie weet…..

STREEP

Vandaag is het 24 februari en heb ik een lang weekend Berlijn geboekt. Ik ga met tante Nel -mijn moeders zusje- naar Berlijn!
We vertrekken vrijdag 26 april en komen dinsdagavond 30 april weer terug. Kijk er echt naar uit!
Klik hier voor het Berlijn verslag…

STREEP

Het is nu maandagavond 4 maart alweer en ik boekte net een ticket naar Londen voor volgende week vrijdag 15 maart. Kraamvisite bij Anna en James. De baby is geboren, het is een jongetje!!!
Kleine meisjes worden groot. Herinner me mijn eerste bezoekje aan de familie van H. Paul opende de deur met Anna in zijn armen…. een 10 maanden jonge baby. Een baby die me minuten bleef aanstaren en
niet meer heeft weggekeken. Dit is alweer 31 jaar geleden en vanaf dat eerste moment aan die deur is het een speciale band gebleven…..  Klik voor Londen – maart 2013…